Zwozimy do nas niemieckie marki

Czytaj dalej
Fot. Marzena Bugała
Mariusz [email protected] o samochodach

Zwozimy do nas niemieckie marki

Mariusz [email protected] o samochodach

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2015 roku sprowadziliśmy do Polski 783 256 używanych samochodów osobowych. To rezultat o 6,5 proc. lepszy od zanotowanego na koniec 2014 roku, a wśród pojazdów dominowały niemieckie marki.

Kupując używany samochód z zagranicy, nie mając doświadczenia bardzo łatwo można zostać oszukanym, np.: cofanie licznika, fałszowanie daty produkcji, oferowanie aut po poważnych wypadkach drogowych, auta znajdujące się w egzekucji komorniczej, w leasingu, czy kradzione. Wiele osób jednak decyduje się właśnie na taką formę zakupu.

Polacy nadal importują ponad dwa razy więcej aut, niż kupują nowych. Zakładany pułap 800 tys. samochodów sprowadzonych do Polski nie został przekroczony, ale wynik z 2015 roku i tak był o blisko 48 tys. aut większy (+6,5 proc.) niż przed rokiem.

Jakie marki wybierano najczęściej? Czołówka została zdominowana przez niemieckich producentów. Podium między siebie podzielił Volkswagen, Opel oraz Audi. Wśród pierwszej dziesiątki tylko Renault odnotowało spadek.

Liderem importu w 2015 roku zostało Audi A4. Największe wzrost w pierwszej dziesiątce udało się odnotować Audi A6 (+13,8 proc.).

Jeśli chodzi o ranking krajów pochodzenia marek najczęściej rejestrowanych używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2015 roku, prowadzą Niemcy z wynikiem 353 230 szt. Na podium uplasowała się także Francja z rezultatem 122 493 szt. oraz Japonia 111 319 szt.

Dodać należy, że najczęściej rejestrowanym był rocznik 2005 (74 456 szt.), następnie 2006 (71 344 szt.) oraz 2004 (71 315 szt.). Średni wiek samochodu z importu wynosi 11 lat, a jego średnia wartość nie przekracza 12 000 zł.

Autor: Mariusz Michalak

Mariusz [email protected] o samochodach

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.