ZOBACZ, JAK ZMIENI SIĘ POZNAŃ. Na Wierzbięcicach pojedziemy tramwajem ciszej, szybciej i bezpieczniej!

Czytaj dalej
Fot. materiały UMP
MATERIAŁ PARTNERA - MIASTO POZNAŃ

ZOBACZ, JAK ZMIENI SIĘ POZNAŃ. Na Wierzbięcicach pojedziemy tramwajem ciszej, szybciej i bezpieczniej!

MATERIAŁ PARTNERA - MIASTO POZNAŃ

Nieco ponad kilometr torowiska, trakcji, jezdni, chodników i... aż kilometr rewolucji komunikacyjnej pomiędzy starą zabudową! Miasto przystępuje do przebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, realizowanej ze wsparciem funduszy unijnych.

Przebudowa prowadzona na odcinku liczącym 1,2 kilometra, czyli od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego, obejmie przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, budowę węzła rozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, a także całego układu drogowego w tym rejonie.

Tory bez samochodów

Torowisko tramwajowe, będzie wydzielone i odseparowane od jezdni - poza odcinkiem przebiegającym przy rynku Wildeckim. Dzięki temu samochody nie będą mogły na nie wjeżdżać i blokować tramwajów, a te ostatnie staną się jedynymi użytkownikami torów. Pasażerowie tramwajów zyskają na płynniejszej, bezpiecznej jeździe. Mieszkańcom kamienic przy trasie tramwajowej powinno przypaść do gustu to, że zastosowane przy przebudowie technologie spowodują cichszą jego eksploatację, dopuszczą dosadzenie zieleni i zapewnią dobre odprowadzanie wody deszczowej przez system odwadniający. Inne zmiany czekają kamienice przy trasie tramwajowej. Ponieważ słupy trakcyjne i oświetleniowe staną przy torach, to ich dotychczasowe systemy zamocowań będą zdjęte z budynków.

Wiedeńczyk przy ul. św. Czesława

Miasto wykorzysta maksymalnie okazję, jaką daje remont i przeprowadzi także inne potrzebne prace. Zmodernizowana będzie stacja prostownikowa Pamiątkowa, powstanie przystanek wiedeński na wysokości ul. Świętego Czesława, a przy rynku Wildeckim utworzony zostanie zintegrowany węzeł przesiadkowy. Przejmie on ruch pasażerski z ulic Wierzbięcice i Górna Wilda, skąd przeniesione będą dotychczasowe przystanki. Ruch samochodowy w tym miejscu uspokoją przystanki w formie antyzatok.

Korzyści są oczywiste - komunikacja będzie bezpieczniejsza, punktualna i bardziej cicha, a pasażerowie będą mogli łatwiej wsiadać do tramwajów i znich wysiadać na podwyższonych w stosunku do poziomu ulicy i szyn przystankach wiedeńskich. Jest to szczególnie ważne dla osób z niepełnosprawnościami, pasażerów z wózkami, czy osób starszych, mających kłopoty z poruszaniem się.

Na przystankach, po modernizacji trasy tramwajowej na Wierzbięcicach i ul. 28 Czerwca 1956 roku, staną tablice informacji pasażerskiej, na chodnikach pojawią się elementy naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Przy rynku zaplanowano parkingi rowerowe bike&ride, a po obu stronach torowiska będzie poprowadzona jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy. Ograniczenie prędkości na tej jezdni wynosić będzie 30 km/godz. Jednocześnie przebudowana lub zbudowana od nowa będzie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza.

- Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni odpodpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda - Wierzbięcice - informuje Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Nie tylko Wierzbięcice

Dobre planowanie remontów w stolicy Wielkopolski sprawia, że modernizacja obu wildec-kich ulic doczeka się w przyszłym roku drugiego etapu inwestycji, czyli remontu torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ul. 28 Czerwca 1956 roku: na odcinku od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej. Także i w tym przypadku prace nie ograniczą się do wymiany infrastruktury torowo - sieciowej, obejmą bowiem przebudowę przystanków „Kosińskiego” i „Pamiątkowa”. Te miejsca będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Takie rozwiązanie przyda się szczególnie w sąsiedztwie Klinicznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego im W. Degi!

MATERIAŁ PARTNERA - MIASTO POZNAŃ

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

kar.as

Cichsza bimba przydałaby się na Zamehhofa, Murawie czy na Dąbrowskiego. Oszaleć można od tego stukotu! Ludzie idą do Sądu w sprawie hałasu na lotnisku Ławica, a większy harmider powodują poznańskie tramwaje! Torowiska robione są w technologii sprzed roku 1939, a tramwaje (mimo, że nowoczesne) nie mają gumowanych nakładek na kołach.

plus.gloswielkopolski.pl

promocja -50%

Gazeta online przez 90 dni za połowę ceny

55,00 110,00

Skorzystaj z promocji i ciesz się codziennym dostępem do gazety online przez 90 dni. Z tą ofertą oszczędzasz aż połowę ceny!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.