Żegrze: Koniec schodów. Będzie przejście dla pieszych

Czytaj dalej
Fot. Adrian Wykrota
Bogna Kisiel

Żegrze: Koniec schodów. Będzie przejście dla pieszych

Bogna Kisiel

Jeszcze w tym roku powstanie przejście dla pieszych w rejonie przystanku tramwajowego Żegrze II. Ułatwi ono dojście na przystanek. Budowa przejścia rozpocznie się w czwartek.

Schody, prowadzące z kładek na przystanki tramwajowe Żegrze I oraz Żegrze II, dla wielu – seniorów, matek z dziećmi w wózkach, osób niepełnosprawnych – stanowiły barierę nie do pokonania.

– Matka z dzieckiem, która jedzie ze Starołęki najwcześniej wysiądzie z tramwaju na przystanku Żegrze III

– wskazywał trzy lata temu Szymon Ossowski, przewodniczący Rady Osiedla Żegrze.

Problem wymagał rozwiązania także ze względów bezpieczeństwa, ponieważ niektórzy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 50 skracali sobie drogę z przystanku Żegrze I i przebiegali przez ulicę.

ZDM rozważał dwa warianty. Pierwszy przewidywał budowę wind, drugi – przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Windy okazały się kiepskim pomysłem przynajmniej z trzech powodów. Po pierwsze ich montaż jest drogi, po drugie trzeba byłoby przesunąć jezdnię, bo przystanki są zbyt wąskie. Ponadto w przypadku awarii windy osoba niepełnosprawna na wózku zostałaby uwięziona na przystanku.

Obecnie trzeba pokonać strome schody z kładki dla pieszych, jeśli chce się dotrzeć do przystanku
Adrian Wykrota Obecnie trzeba pokonać strome schody z kładki dla pieszych, jeśli chce się dotrzeć do przystanku

W tej sytuacji postawiono na przejścia dla pieszych z sygnalizacją. W ubiegłym roku wybudowano je przy przystanku tramwajowym Żegrze I. W tym roku powstanie ono w rejonie przystanku Żegrze II. Inwestycja rozpocznie się w czwartek w godzinach wieczornych, kiedy to zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu na ul. Żegrze.

Najpierw prace będą prowadzone na południowej jezdni (w kierunku Chartowa). Zamknięty zostanie prawy pas ruchu ul. Żegrze na odcinku około 100 metrów na wysokości przystanku tramwajowego Żegrze II. Samochody będą jeździć lewym pasem. W następnym etapie planuje się wyłączenie z ruchu łącznicy zjazdowej z ul. Żegrze w kierunku os. Orła Białego. Objazd będzie poprowadzony następnym zjazdem – ul. Ostrowską.

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, która jest inwestorem zastępczym, apeluje do kierowców o zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie i zachowanie szczególnej ostrożności na odcinku, gdzie prowadzone będą roboty. Co ważne, prowadzone prace nie wpłyną na ruch tramwajów na ul. Żegrze.

– W ramach zadania przebudowany zostanie również fragment chodnika przy Szkole Podstawowej nr 64, by dostosować go do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także powstanie dodatkowe oświetlenie, sygnalizacja świetlna oraz infrastruktura pod przyszły monitoring

– mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta, który będąc jeszcze radnym zabiegał o to, aby w budżecie miasta znalazły się pieniądze na opracowanie koncepcji dojścia do wspomnianych dwóch przystanków tramwajowych. I udało się, ZDM przygotował ją.

Poza przejściem dla pieszych wykonane zostaną także przejazdy rowerowe. Cała inwestycja zakończy się w drugiej połowie października. Będzie kosztować 1,7 mln zł.

Bogna Kisiel

Wszystko co dotyczy Poznania, czym żyją mieszkańcy jest mi bliskie. Pod lupę biorę decyzje władz, działalność miejskich spółek, instytucji, związków międzygminnych. Bacznie wsłuchuję się w głos poznaniaków i radnych. Od lat śledzę rozwój aglomeracji poznańskiej, działania podejmowane przez powiat poznański, szczególnie bacznie obserwuję gminę Czerwonak. Chętnie podejmuję tematy społeczne, historie ludzi zmagających się z przeciwnościami losu, pomysły młodych ludzi, które mogą zrewolucjonizować nasze życie. Interesują mnie rozwiązania komunikacyjne, problematyka zagospodarowania przestrzennego i gospodarki odpadami, bo jeśli w tych obszarach nie znajdziemy rozsądnych rozwiązań, to zapłacą za to przyszłe pokolenia.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.