Wartostrada będzie się rozwijać, ale trzeba dopracować niektóre koncepcje

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Dembinski
Grzegorz Okoński

Wartostrada będzie się rozwijać, ale trzeba dopracować niektóre koncepcje

Grzegorz Okoński

Wartostrada po ubiegłorocznych remontach gości rowerzystów i spacerowiczów. Miasto chce ją rozbudowywać w kierunku południowym, ponadto planuje połączyć ją komunikacyjnie z planowanymi mostami na Chwaliszewie. Są jednak pewne kwestie, które trzeba „dograć” jeszcze na etapie projektowym.

Obecnie można bezpiecznie i bardziej komfortowo jechać odnowionym odcinkiem wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, tam gdzie pod koniec roku zakończyła się przebudowa.

- Nierówna i spękana dotąd trasa między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I stała się wygodniejsza i bezpieczniejsza – mówi Maja Chłopocka – Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Przebudowany odcinek zyskał nową nawierzchnię, co zdecydowanie zwiększa komfort przejazdu rowerem czy też spaceru. Użytkownicy mogą również czuć się bezpieczniej dzięki nowemu oświetleniu i monitoringowi.

Miasto chce kontynuować prace nad Wartostradą, nie tylko remontowe. Mając odrestaurowany odcinek w rejonie ul. Hetmańskiej, będzie chciało połączyć Wartostradę z tą ulicą, po południowej stronie mostu Przemysła I.

- Trwają przygotowania do budowy tego połączenia – informuje Maja Chłopocka – Nowak. - Termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od uzyskania wszystkich niezbędnych do tego decyzji administracyjnych.

Planuje się, że Wartostrada wydłuży się w kierunku południowym. Prowadzone są prace projektowe dotyczące odcinka od Mostu Przemysła I w kierunku Dębiny. Trwają również prace nad projektem planowanego łącznika Wartostrady z ul. Chwaliszewo.

Ten temat działań wokół autostrady budzi zainteresowanie staromiejskich radnych i środowiska poznańskich rowerzystów. W ostatnim czasie powrócił bowiem temat przeprawy mostowej, która ma połączyć Chwaliszewo z Berdychowem przez Zagórze.

- Miasto Poznań ogłosiło przetarg na budowę Mostu Berdychowskiego, czyli pieszo-rowerowego połączenia Starego Miasta z Ratajami i Śródką – przypomina Rowerowy Poznań. - Ta długo oczekiwana i potrzebna inwestycja ma jednak mankament. Most Berdychowski nie posiada podziału na drogę dla rowerów i ciąg pieszy - mimo wystarczającej szerokości i wpisania separacji ruchu pieszego od rowerowego do strategicznych miejskich dokumentów. Zaplanowano ruch mieszany, a więc niepotrzebne tworzenie konfliktu między pieszymi i mieszkańcami poruszającymi się na rowerach czy hulajnogach. Mamy nadzieję, że zostanie to zmienione!

Rowerzyści podkreślają, że przez most będą poprowadzone trasy główne z Programu Rowerowego Miasta Poznania łączące wschodnie osiedla Poznania z centrum. Most Berdychowski skróci drogę między Starym Rynkiem a jeziorem Maltańskim, będzie także pełnić funkcję uzupełniającą dla Wartostrady, ułatwiając komunikację między dwoma brzegami. Oznacza to, że natężenie ruchu pieszego i rowerowego na moście będzie spore i dlatego trzeba wprowadzić separację na moście.

- Poprawy, nie tylko koncepcyjnej wymagają jeszcze inne rozwiązania w tym rejonie – dodaje Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Star Miasto. - Przykładowo: na wysokości KontenerArt zjazd łączący górną i dolną Wartostradę nie został przystosowany do jazdy rowerem.

---------------------------

Zainteresował Cię ten artykuł? Szukasz więcej tego typu treści? Chcesz przeczytać więcej artykułów z najnowszego wydania Głosu Wielkopolskiego Plus?

Wejdź na: Najnowsze materiały w serwisie Głos Wielkopolski Plus

Znajdziesz w nim artykuły z Poznania i Wielkopolski, a także Polski i świata oraz teksty magazynowe.

Przeczytasz również wywiady z ludźmi polityki, kultury i sportu, felietony oraz reportaże.

Pozostało jeszcze 0% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Grzegorz Okoński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.