Sławomir Draguła

W latach 2012-2017 liczba pasażerów Przewozów Regionalnych na Opolszczyźnie spadła o 29 proc.

Przewozy Regionalne informują, ze praktycznie z roku na rok zwiększają liczbę tak zwanych pociągokilometrów. Fot. Archiwum Przewozy Regionalne informują, ze praktycznie z roku na rok zwiększają liczbę tak zwanych pociągokilometrów.
Sławomir Draguła

W latach 2012 - 2017 liczba pasażerów Przewozów Regionalnych na Opolszczyźnie spadła o 29 proc. - wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego.

Nieco lepiej było w latach 2016-2017 - wzrost 4 proc.

- Te pierwsze dane są niepokojące - przyznaje Damian Kapinos z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie. - Zwłaszcza że w większości pozostałych regionów w kraju liczba jeżdżących koleją rośnie. Województwo dolnośląskie jest dowodem, że może być inaczej, tam liczba pasażerów wzrosła o ponad połowę. Ale samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie konsultuje z pasażerami nie tylko rozkład jazdy, także wyposażenie wagonów.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Sławomir Draguła

Dziennikarzem jestem od 1997 roku. W nto zajmuję się przede wszystkim tematami policyjnymi i prokuratorskimi. Piszę też o drogach i wszystkim tym, co porusza się na kołach, m.in. samochodach i pociągach. Odpowiadam również za powiaty opolski i głubczycki.

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

wolny.tomasz

Za to w Łódzkiem liczba pasażerów wzrosła o 3 mln, mimo że Łódź i aglomeracja się wyludnia (na rzecz Warszawy). Z tego wniosek o demografię jako przyczynę możemy włożyć między bajki.

Za to warto spojrzeć jeszcze raz na Łódzkie. Tamtejsze ŁKA mają nie tylko nowoczesny tabor (średni wiek składów ...1 rok) ale i bardzo ciekawą ofertę. Połączenia piętrusami do Warszawy są nie tylko tańsze od IC (26 PLN) ale i szybsze, bo te pociągi zredukowały liczbę przystanków.

Na naszym rynku opolskim kołem zamachowym powinna być linia Wrocław-Opole-Strzelce-Gliwice a w przyszłości po remoncie Wrocław-Oleśnica-Namysłów-Kluczbork i linia przez Kędzierzyn. Tu oferta musi być nie tylko tańsza od IC ale i SZYBSZA

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.