Izabela Mortas

W jakim kierunku zmierza cukiernictwo?

W jakim kierunku zmierza cukiernictwo?
Izabela Mortas

O pracy w tym zawodzie, trendach i rozwoju branży rozmawiamy z ekspertami.

Iwona Wójcik, właścicielka cukierni Świat Słodyczy w Kielcach:

– W branży cukierniczej odnajdą się tylko osoby pracowite, z pasją, odpowiedzialne za swoją pracę i wykonujące ją z sercem. W naszej cukierni stawiamy na tradycję, od 20 lat unikając chemii, bazując na wypracowanych recepturach i wyłącznie naturalnych składnikach. Jest to zgodne z aktualnymi trendami na żywność eko, zresztą sami klienci są coraz bardziej świadomymi konsumentami, doceniają cukiernie, w których jakość stawia się na pierwszym miejscu. Sam cukiernik musi być kreatywny, mieć otwarty umysł i najlepiej artystyczną duszę, by nieustannie zaskakiwać klientów. U nas nowością są aktualnie ciasta w szkle, które prezentują się niemalże jak misternie namalowane obrazy. Na święta szykujemy z kolei mocno folkowe propozycje, bo takie są też aktualne upodobania klientów, ludowość wraca do łask.

Dorota Burak, właścicielka cukierni Dorotka w Kielcach:

– W tej chwili trudno znaleźć cukierników niesamowicie zaangażowanych w pracę, a pasja w tym zawodzie jest niezwykle ważna. Samo cukiernictwo też niesłychanie się rozwija. W dalszym ciągu kochamy tradycyjne smaki, dlatego wypiekamy szarlotki, serniki, makowce, ale poszukujemy nowych trendów, szczególnie jeśli chodzi o formę i dekorację. Sama śmieję się z moimi pracownicami, że wieczorami odbywamy lekcje z zajęć plastycznych – tak, jak obecnie dekoruje się torty, nigdy wcześniej się tego nie robiło. Ciasta stały się bardzo spersonalizowane, mają trafiać w gust konkretnej osoby. Dzieci są zachwycone, gdy tort ma kształt ich ulubionych bohaterów, niektórzy wolą zamieścić ważny cytat, jakieś przesłanie. Te torty mają duszę. Tworząc je, spełniamy marzenia i to jest piękne.

Izabela Mortas

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.