Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Vicher, czyli modne siostry pełne kolorów i wzorów

Czytaj dalej
Fot. Vicher
Magdalena Baranowska-Szczepańska

Vicher, czyli modne siostry pełne kolorów i wzorów

Magdalena Baranowska-Szczepańska

W tych kolekcjach widać i czuć wspomnienia, rozmowy, podróże, zapachy, inspirujących ludzi i książki. Tak właśnie w głowach projektantek budują się kolory i fasony. – Kiedy kończymy prace mamy wrażenie, że już tam byłyśmy, że ta kolekcja już była w nas - mówi Katarzyna, która wspólnie z siostrą Inez tworzy markę modową Vicher.

Pomysł na stworzenie marki narodził się dawno temu. Siostry spędzały czas u cioci, która jest zakonnicą. To były piękne i długie wakacje, pełne słońca, kolorów.

– Biegając po klasztorach, w zakonnicach zawsze widziałyśmy kobiety, a nie siostry. Popołudniami piekłyśmy z nimi ciasteczka, lepiłyśmy aniołki. Lubiłyśmy się im przyglądać, bo dostrzegłyśmy, że one tylko z pozoru wyglądają identycznie. My widziałyśmy w nich cywilną kobietę ubraną w spódnicę, czy spodnie. Bawiąc się, wymyślałyśmy im kreacje, ale także fikcyjne życia

– opowiada Katarzyna i dodaje: – Ten rodzaj zabawy na zawsze pozostawił w nas pewną wrażliwość na ukryte piękno kobiet.

A później losy potoczyły się inaczej. Z kreatywnych dziewczynek wyrosły kobiety, które ukończyły studia humanistyczne, przepracowały lata w sektorze kreatywnym, gdzie design nie był postrzegany jako ozdobnik produktu, ale stanowił jego trzon zarówno projektowy, procesowy, jak i biznesowy. To właśnie te doświadczenia nadały kierunek ich dalszym działaniom, ale również i odwagę w spełnianiu marzeń.

– Ukończyłyśmy łódzką Akademię Sztuk Pięknych i popełniłyśmy intuicyjnie naszą pierwszą kolekcję która rozeszła się co do jednej sztuki. Wtedy poczułyśmy wiatr w żaglach i pomyślałyśmy, że kobieca intuicja nas nie zawodzi - wspomina Kasia.

Od tego czasu minęło kilka lat. Marka Vicher zakorzeniła się na modowym rynku. Powstały kolejne, wyjątkowe kolekcje. Proces powstawania jednej trwa od pół do roku, ale proces od pomysłu do realizacji to znacznie dłuższa droga. Projektantki korzystają zarówno z nowoczesnych technologii, jak i starych rzemiosł, doceniając pracę ludzkich rąk. W powstanie kolekcji zaangażowany jest zespół kilkudziesięciu specjalistów z różnych dziedzin.

Paloma Picasso, Frida Khalo, Coroline de Maigre - te postacie inspirują siostry do działania. Mówią wspólnym głosem: kochamy lata lata 70., bo to jest emanacja naszej estetyki i doświadczeń.

– Pamiętamy naszą mamę ubraną w przepięknych kwiecistych sukniach, szerokich dzwonach czy plisowanych spódnicach. Mamy we krwi hippisowskiego ducha

- zapewniają.

Co projekntanki uważają za największą modową porażkę wśród Polek spotykanych na ulicy? Jak powstają ich kolekcje? Jakie gwiazdy są ich klientkami? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 62% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Magdalena Baranowska-Szczepańska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.