Urząd wojewódzki przyjmuje tylko w sytuacjach nadzwyczajnych. Wszystkie zaplanowane wizyty zostały odwołane

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Gdak
AM

Urząd wojewódzki przyjmuje tylko w sytuacjach nadzwyczajnych. Wszystkie zaplanowane wizyty zostały odwołane

AM

Oddział Paszportów Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu odwołał wszystkie umówione wizyty. Osoby chcące wyrobić paszport muszą uzbroić się w cierpliwość. Mimo początkowego zaproszenia do przeniesienia wyznaczonych terminów, Urząd ostatecznie nie zaproponował chętnym nowych dat. Zdaniem osób ubiegających się o paszport, można to było zorganizować inaczej.

Po wprowadzeniu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu do odwołania przyjmuje petentów jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych. Wszystkie wizyty umówione poprzez rezerwację internetową zostały anulowane, również te w Oddziale Paszportów.

Czytaj też: Z mapy Poznania zniknie pięciogwiazdkowy hotel Blow Up Hall. Wraz z restauracją kończą swoją działalność

Petenci posiadający rezerwację internetową, zainteresowani przeniesieniem jej na późniejszy termin, zostali poproszeni o kontakt drogą elektroniczną. W mailu mieli wskazać lokalizację paszportową, której dotyczy wizyta, rodzaj wizyty (złożenie wniosku lub odebranie paszportu), termin, na który dokonana była rezerwacja wizyty, imiona i nazwisko osoby, której dotyczy wizyta, a także numer telefonu.

– O nowym terminie wizyty zostaną Państwo powiadomieni niezwłocznie po odwołaniu ograniczeń w bezpośredniej obsłudze klientów Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

– taki komunikat otrzymała pani Aleksandra na kilka dni przed planowaną wizytą.

W odpowiedzi na maila z prośbą o zmianę terminu przedstawiciele Oddziału Paszportów przesłali lakoniczną wypowiedź:

- Z chwilą przywrócenia obsługi Klienta (na dzień dzisiejszy nie wiemy jeszcze kiedy to nastąpi), będziemy kontaktować się z Panią w sprawie nowego terminu.

Czytaj też: Webinaria dla wielkopolskich hotelarzy. Weź udział w bezpłatnych wykładach online na temat prowadzenia biznesu w dobie koronawirusa

Oczekującym na wydanie paszportu pozostaje jedynie czekać. Zdaniem pani Aleksandry, taki przestój w pracy urzędu to strata czasu.

- To, że granice państwa są zamknięte, nie powinno mieć wpływu na możliwość wyrobienia paszportu. Można było zastosować podobne rozwiązanie jak w przypadku rekrutacji do przedszkoli i szkół podstawowych w Poznaniu. Dokumenty zeskanowane wraz z wnioskiem były wysyłane mailem (też tam były osobiste dane wrażliwe). Wtedy można by było uniknąć zakłócenia pracy urzędu po ponownym otwarciu, a ludzie mieli by spokój z dokumentami - zauważa pani Aleksandra.

Przypomnijmy, że mimo zamkniętych granic możliwe jest podróżowanie do innych krajów, pod warunkiem posiadania istotnego powodu. Zależnie od zasad panujących w danym państwie, do wjazdu na jego teren może upoważniać np. powrót do miejsca zamieszkania czy podróż w celach służbowych.

------------------

Zainteresował Cię ten artykuł? Szukasz więcej tego typu treści? Chcesz przeczytać więcej artykułów z najnowszego wydania Głosu Wielkopolskiego Plus?

Wejdź na:
Najnowsze materiały w serwisie Głos Wielkopolski Plus

Znajdziesz w nim artykuły z Poznania i Wielkopolski, a także Polski i świata oraz teksty magazynowe.

Przeczytasz również wywiady z ludźmi polityki, kultury i sportu, felietony oraz reportaże.

Pozostało jeszcze 0% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
AM

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.