Upadek biura podróży Neckermann Polska: Na czym polega promesa od wakacje.pl?

Czytaj dalej
Fot. Google Maps
Igor Chudziński

Upadek biura podróży Neckermann Polska: Na czym polega promesa od wakacje.pl?

Igor Chudziński

26 września placówki biura podróży Neckermann Polska w Poznaniu były zamknięte, wycieczek Neckermanna nie sprzedawali również pośrednicy. To skutek ogłoszenia upadku biura podróży dzień wcześniej. Neckermann Polska oficjalnie złożył wniosek o ogłoszenie upadłości i podał informację o niewypłacalności.

Początkowo w Polsce Neckermann wstrzymał na dwa dni wyjazdy i sprzedaż wycieczek, jednak 25 września firma ogłosiła upadłość. Opiekę nad turystami za granicą przejął Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, pomoc zaoferowało również Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Zobacz też: Biuro podróży Neckermann Polska upadło.

Dzień po ogłoszeniu upadłości przez Neckermann Polska placówki tego biura podróży w Poznaniu były zamknięte. Wycieczek nie sprzedawali również pośrednicy a strona internetowa firmy nie jest aktywna.

Upadek biura podróży Neckermann Polska: co gwarantuje promesa wakacje.pl?

Klienci Neckermann Polska, którzy wykupili wakacje za pośrednictwem serwisu wakacje.pl i skorzystali z darmowej usługi Promesa Pewne Wakacje mają szansę wyboru innej wycieczki bez przeznaczania na to dodatkowych środków pieniężnych, otrzymają również szybciej zwrot pieniędzy za wycieczkę, nie muszą oni czekać na pieniądze z funduszu gwarancyjnego.

Promesa działa w przypadku odwołania zakupionej przez klienta wycieczki z przyczyn leżących wyłączenie po stronie organizatora turystyki: upadłości lub niewypłacalności organizatora, wystąpienia sił wyższych uniemożliwiających wyjazd, anulowania wyjazdu z powodu zbyt małej liczby chętnych niezbędnej do realizacji danej usługi.

Jak podaje serwis wakacje.pl: większość osób, które zdecydowały się na wykup wycieczki z oferty Neckermann Polska, miała zagwarantowane promesy i teraz zgłaszają się po pieniądze lub chcą zamienić ofertę.

Warto dodać, że promesa działa tylko w przypadku, gdy klient nie wyjechał jeszcze na zaplanowane wakacje.

Igor Chudziński

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.