TUI zepsuł się samolot. Kilkuset Polaków uwięzionych na Jamajce
Polacy, którzy zdecydowali się Nowy Rok powitać na Jamajce, biorąc udział w wycieczce organizowanej przez biuro podróży TUI, ten wyjazd zapamiętają na długo. Do Polski mieli wrócili zgodnie z planem 2 stycznia. Wrócili trzy dni później.
To miały być wymarzone wakacje i powitanie Nowego Roku w pięknych okolicznościach przyrody. Niestety, wycieczkę na Jamajkę pani Karolina, mieszkanka podpoznańskiego Stęszewa, nie będzie wspominać miło, a zwłaszcza samego powrotu.
Kilkuset Polaków, którzy jak ona wykupili wycieczkę zorganizowaną przez biuro podróży TUI, zostało uwięzionych na Jamajce. Zgodnie z planem lot z lotniska Montego Bay na Jamajce na warszawskie lotnisko Chopina miał się odbyć 2 stycznia o godzinie 18.15 lokalnego czasu. Niestety, nie odbył się ani tego dnia, ani dzień i dwa później.
- 2 stycznia autokary TUI zabierają nas na lotnisko, jest odprawa, po odprawie okazuje się, że lot jest opóźniony o 45 minut, a następnie czas się wydłuża. Dostajemy vouchery na posiłki. O godz. 21.30 zostajemy poinformowani, że lot się nie odbędzie i zostajemy przewiezieni do hotelu – opowiada pani Karolina.
Polacy pierwszą noc spędzili w hotelu, jednak następnego dnia musieli się wymeldować. Podczas odprawy okazało się, że lot znów się nie odbędzie.
- Było okropne zamieszanie, a ludzie stawali się coraz bardziej nerwowi. Po raz kolejny byliśmy rozwożeni po różnych hotelach. Grupa prawie 300 osób – wspominają wycieczkowicze.
- Dostaliśmy informacje, że lot się nie odbędzie. Podobno samolot został naprawiony, ale załoga po wejściu na pokład stwierdziła, że usterka nadal jest i odmówiła lotu. Zostajemyy przewiezieni z powrotem do hoteli. Osoby, które przeszły już odprawę były przywoływane z powrotem
– dodaje Karolina.
Klienci biura podróży TUI narzekają na brak konkretnych informacji, a także na problemy ze skontaktowaniem się z rezydentem TUI.
- Ludziom zaczęło brakować leków, a wymarzone wakacje zamieniły się w koszmar. Po trzech dniach już nikt nie wierzył, że uda nam się wrócić do domu. Zaczęły krążyć plotki o konieczności naprawy samolotu – wspomina pani Karolina.
Ostatecznie Polacy opuszczają Jamajkę 5 stycznia przed godziną 19, czasu lokalnego, co potwierdza nam centrala TUI.
W przesłanym do mediów oświadczeniu TUI przyznaje, że opóźnienie wynikało z problemów technicznych samolotu:
- W związku ze znacznym opóźnieniem jednego z naszych Boeingów 767-300s, który miał obsługiwać lot z Montego Bay do Warszawy chcielibyśmy wyrazić nasze najszczersze przeprosiny za niedogodności, jakie powoduje ono naszym pasażerom. Opóźnienie spowodowane jest nieoczekiwanymi problemami technicznymi.
TUI jednocześnie zapewnia, że pasażerowie, którzy zostali uwięzieni na Jamajce zostali pod opieką biura, a także zapewniono im zakwaterowanie i wyżywienie.
To nie pierwsza taka sprawa. W sierpniu 2018 roku Polacy mieli problem z powrotem do Polski z Dominikany i wylotem na wymarzone wakacje. Wycieczkę organizowało także biuro podróży TUI, a przyczyna problemu była taka sama – awaria samolotu. Klienci TUI narzekają przede wszystkim na brak informacji ze strony biura podróży, a także na problemy z uzyskaniem informacji.
Klient, który nie jest zadowolony z danej wycieczki może złożyć reklamację po powrocie do kraju w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Organizator ma 30 dni na ustosunkowanie się, a jego brak oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.