Tomasz Kobierski: MTP powinny być miastotwórcze [ROZMOWA]

Czytaj dalej
Fot. Maciej Urbanowski
Błażej Dąbkowski

Tomasz Kobierski: MTP powinny być miastotwórcze [ROZMOWA]

Błażej Dąbkowski

- Chcemy, by Arena zarabiała około miliona złotych rocznie. Przygotowaliśmy biznesplan, który pokazuje, że to realne przewidywania - mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.

Po co Międzynarodowym Targom Poznańskim hala Arena? Kto jest pomysłodawcą przejęcia obiektu?

Tomasz Kobierski: MTP powinny być miastotwórcze [ROZMOWA]
Lukasz Gdak Tomasz Kobierski

Dziś MTP nie są targami, jakie znamy jeszcze z lat 90. To nie tylko biznes, który opiera się na stoiskach targowych, ale to już przemysł spotkań. Tylko jednym z tych biznesów jest organizacja targów na terenie macierzystym i obcym. Kolejne to venue management, czyli zarządzanie obiektami. Tu, jako przykład, można podać Salę Ziemi, będącą salą konferencyjną i koncertową. Zarządzamy też obiektami w Lublinie. Na całym świecie największe targi właśnie w ten sposób funkcjonują. Arena jest dla nas naturalnym miejscem rozwoju. Już teraz dzięki naszym umiejętnościom Sala Ziemi jest zarezerwowana praktycznie na cały 2018 i 2019 rok. To pokazuje, że przejęcie przez nas Areny też spełni swoją rolę. Halę zamierzamy odnowić w taki sposób, by przywrócić mieszkańcom dumę, że mamy taki budynek w Poznaniu, a przy okazji stworzyć zarabiający na siebie obiekt. Dziś w Polsce nie ma hali, do której samorządy by nie dokładały, ale w Poznaniu będzie inaczej. Nasz plan zakłada utrzymanie priorytetu dla sportu. W następnej kolejności dołożymy do tego aktywności koncertowe, konferencyjne.

Ale nie odpowiedział Pan na moje pytanie. Czyją inicjatywą było przejęcie Areny przez MTP? To był Wasz pomysł czy władz Poznania? Wiele osób krytykuje tę decyzję, w tym eksperci i radni.
To był nasz pomysł. Targi są tkanką miasta, i oprócz tego, że jesteśmy rozwijającym się międzynarodowo przedsiębiorstwem, jednocześnie czujemy potrzeby mieszkańców. Wśród nich znajduje się chęć posiadania nowoczesnej hali sportowo-widowiskowej. Spółka nic na tym nie straci, wręcz odwrotnie, bo osiągniemy efekt synergii kosztowej, korzystając np. z naszej gastronomii czy konserwatorów pracujących na MTP. Poza tym dobrze znamy rynek eventowy, sportowy, konferencyjny i koncertowy. Już wcześniej chcieliśmy dołączyć do naszej działalności zarządzanie halą widowisko-sportową. Podchodziliśmy do przetargu na zarządzanie Spodkiem w Katowicach. Nasza oferta nie okazała się najlepsza. Z perspektywy czasu myślę, że władze miasta mogą żałować tej decyzji, bo MTP mogłoby zagwarantować większą liczbę wydarzeń w tym obiekcie.

Tylko że Arena jest obiektem niefunkcjonalnym, zupełnie niedostosowanym do dzisiejszych standardów. Co zrobicie, by stała się atrakcyjna?

Tomasz Kobierski: MTP powinny być miastotwórcze [ROZMOWA]
Lukasz Gdak Hala Arena

Jesteśmy po rozmowach z panią konserwator zabytków, dlatego wiemy już, że wygląd zewnętrzny hali zostanie zachowany. Natomiast w środku obiekt zostanie całkowicie przebudowany - powstaną nowoczesne systemy trybunowe, wentylacyjno-klimatyzacyjne. Sprawimy też, że konstrukcja dachu będzie lżejsza, co pozwoli na podwieszenie nowoczesnych systemów audio-wideo. Nawet w tej chwili Arena nie jest złym miejscem na koncerty, ale brakuje właśnie tego dozbrojenia. My się tym kompleksowo zajmiemy.

W dalszej części rozmowy:

  • Jakie imprezy mogą odbywać się w Arenie?
  • Którą imprezę mogą przejąć MTP?
  • Czy targi "wyjdą" z miasta?
  • Jakich nowych imprez możemy spodziewać się w Poznaniu?
Pozostało jeszcze 76% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Błażej Dąbkowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.