Poznań chce wziąć 600 mln zł kredytu z EBI na inwestycje. 150 milionów ma trafić do miejskiej kasy jeszcze w tym roku

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Gdak
Bogna Kisiel

Poznań chce wziąć 600 mln zł kredytu z EBI na inwestycje. 150 milionów ma trafić do miejskiej kasy jeszcze w tym roku

Bogna Kisiel

Miasto przymierza się do zaciągnięcia kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości 600 milionów złotych. Pierwsza transza – 150 milionów złotych – ma zostać uruchomiona jeszcze w tym roku.

Poznań potrzebuje tych pieniędzy na realizację inwestycji drogowych, transportowych i infrastruktury publicznej z dofinansowaniem unijnym.

– Z punktu widzenia kosztów to dobre rozwiązanie. EBI daje korzystne oprocentowanie, dużo atrakcyjniejsze niż finansowanie na rynku krajowym. Trudno nie skorzystać, gdy jest tanio

– uważa Małgorzata Dudzic-Biskupska, radna KO i przewodnicząca komisji budżetu, finansów, przedsiębiorczości i nadzoru właścicielskiego.

Zdaniem radnej również miejskie spółki powinny renegocjować wzięte kredyty, aby obniżyć koszty finansowe.

– Te pieniądze miastu są potrzebne, ponieważ musimy podtrzymywać inwestycje. Jako samorząd chcemy wspierać w ten sposób rynek pracy – twierdzi Dudzic-Biskupska. I dodaje: – Gdyby to było ryzykowne, to pani skarbnik nie proponowałaby uchwały w tej sprawie.

Czytaj też: Poznań: Budują trasę tramwajową na Naramowice. Zobacz nowe zdjęcia i sprawdź, co tam się dzieje!

Musimy ratować się kredytami, bo samorządy zostały zapomniane przez rząd. Cały czas czekamy na tarczę antykryzysową.
Na co miasto potrzebuje tylu milionów złotych? Na przykład na rewaloryzację płyty Starego Rynku, rozbudowę głównego budynku ZOL-u przy ul. Mogileńskiej, budowę nowej siedziby DPS-u przy Bukowskiej.

W planach jest też realizacja drugiego etapu programu Centrum (budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka), ul. św. Wawrzyńca, kładki pieszo-rowerowej nad Wartą i Cybiną pomiędzy Berdychowem, Ostrowem Tumski i Chwaliszewem czy przebudowa ul. Pokrzywno.

Sprawdź również: Poznań: Kolejny etap budowy pętli przy Falistej i przebudowy Unii Lubelskiej. Uwaga! Od poniedziałku zmieni się tutaj organizacja ruchu

Fundusze są także niezbędne na jedną z najdroższych obecnie inwestycji, jaką jest budowa trasy tramwajowej na Naramowice (od pętli Wilczak do Błażeja). W trakcie realizacji jest przebudowa trasy tramwajowej Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z nowym połączeniem tramwajowym do ul. Unii Lubelskiej (tramwaj na Falistą).

Jest cały szereg zadań, zaplanowanych na następne lata, związanych z powstaniem bezkolizyjnych skrzyżowań z liniami kolejowymi w ciągu Lutyckiej i Golęcińskiej, które ułatwią mieszkańcom tamtej części Poznania dojazd do centrum.

Zainteresował Cię ten artykuł? Szukasz więcej tego typu treści? Chcesz przeczytać więcej artykułów z najnowszego wydania Głosu Wielkopolskiego Plus?

Wejdź na: Najnowsze materiały w serwisie Głos Wielkopolski Plus

Znajdziesz w nim artykuły z Poznania i Wielkopolski, a także Polski i świata oraz teksty magazynowe.

Przeczytasz również wywiady z ludźmi polityki, kultury i sportu, felietony oraz reportaże.

Pozostało jeszcze 0% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Bogna Kisiel

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ramonpol199

Ile z tego wydadzą na wycinkę starych drzew, betonowanie klinów zieleni i przestrzeni publicznej? Ile na wpuszczenie kolejnych tysięcy samochodów do śródmieścia (jak np. Naramowicką)?

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.