Podsumowujemy dwa lata rządów PiS

Czytaj dalej
Fot. Michał Dyjuk
Norbert Kowalski

Podsumowujemy dwa lata rządów PiS

Norbert Kowalski

Dwa lata rządów PiS za nami. Podsumowujemy, co przez ten czas zmieniło się w Wielkopolsce. W tym czasie miliony złotych trafiły do Zakładów Cegielskiego, powstały nowe komisariaty i postępowały prace nad drogami S5 i S11. Jednak nie zabrakło także kontrowersji.

Od zwycięstwa PiS w wyborach parlamentarnych minęły dwa lata. W tym czasie w całej Polsce w wielu dziedzinach zaszły zmiany, które nie ominęły także Wielkopolski. Dlatego przygotowaliśmy podsumowanie najważniejszych zmian, które przez dwa lata zaszły w naszym regionie.

Do przodu posunęła się budowa wielkopolskich odcinków dróg S5 i S11. Pierwsza z nich powinna być gotowa do połowy 2019 roku a już w tym roku oddano do użytku odcinek Mieleszyn – Gniezno, w którym zawarta jest także obwodnica Gniezna. Z drugiej strony trzeba jednak pamiętać, że o kilka miesięcy późnej oddany do użytku zostanie odcinek Głuchowo – Wronczyn, który miał być gotowy do końca tego roku.

Światełko w tunelu widać przy pracach nad drogą S11. Obecnie istnieją zaledwie pojedyncze fragmenty tej trasy (zachodnia obwodnica Poznania, obwodnica Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego oraz odcinek z Poznania do Kórnika). Jednak w tym roku ministerstwo infrastruktury przekazało prawie 40 mln zł na wykonanie prac przygotowawczych na północnym i południowym odcinku S11. Sami posłowie PiS zapewniają, że trasa może być gotowa do 2025 roku.

– Ta inwestycja już na pewno nie zostanie zatrzymana i będzie wykonana

– przekonuje Bartłomiej Wróblewski, poznański poseł PiS. Mimo że prace nad trasami S5 i S11 posuwają się do przodu, wciąż zostało jeszcze wiele do zrobienia. Na dniach powinna za to zostać otwarta estakada katowicka, która była remontowana ponad dwa lata. Jej budowa była dofinansowana także z pieniędzy rządowych.

Natomiast na kolei zapadły już decyzje o budowie kolejnego peronu na poznańskim dworcu oraz przedłużeniu podziemnego tunelu pod dworcem. Do tego dochodzą także rozpoczęte już remonty torów do Warszawy, Piły i Wrocławia. Z drugiej strony nadal nie wiadomo jednak, co będzie się działo ze starym budynkiem dworca. Chociaż od lat mówi się o konieczności inwestycji, na razie wszystko kończy się jedynie na obietnicach.

Czytaj dalej, aby przeczytać:

  • Jak w Wielkopolsce wygląda realizacja programu 500+?
  • Jakie były skutki reformy światy?
  • Co dla Wielkopolski chce zrobić rząd?
Pozostało jeszcze 65% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Norbert Kowalski

Dziennikarz działu miejskiego w Głosie Wielkopolskim. Zajmuję się przede wszystkim tematyką sądowniczą i przestępczą. Poza tym piszę również o polityce, zarówno tej lokalnej, jak i ogólnopolskiej. A żeby oderwać się od tematów przestępczych i politycznych, chętnie napiszę o lotnictwie i sprawach związanych z poznańskim lotniskiem Ławica lub koleją. Prywatnie jestem kibicem Jagiellonii Białystok i uwielbiam Bałkany.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.