Jacek Drost

Pociągi Bielsko-Biała - Żywiec. Od Bielska do Łodygowic, a nawet Żywca, czeka nas przesiadka na autobus. Remont torów i peronów

Pociągi Bielsko-Biała - Żywiec. Od Bielska do Łodygowic, a nawet Żywca, czeka nas przesiadka na autobus. Remont torów i peronów Fot. www.zywiec.pl
Jacek Drost

Z powodu remontu torów na trasie Bielsko-Biała - Żywiec wprowadzona zostaje tymczasowa komunikacja zastępcza. W najbliższych tygodniach podróżni muszą się liczyć z utrudnieniami.

Odkąd przed trzema laty, czyli w 2015 została oddana do użytku niecierpliwie oczekiwana droga ekspresowa S1 Bielsko-Biała - Żywiec, linia kolejowa na tym odcinku nie należy do najbardziej obleganych. Większość ludzi dojeżdża z Żywca do Bielska-Białej, a nawet dalej do Pszczyny, Tychów czy Katowic samochodami. Mimo to nie brakuje osób, które i tak korzystają z pociągów. Nie mamy dobrych wieści. One w najbliższym czasie muszą przygotować się na perturbacje podczas podróży.

- Od 17 kwietnia do 28 maja 2018 na terenie Żywca zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa relacji Żywiec - Bielsko-Biała, Bielsko-Biała - Żywiec - poinformował wczoraj żywiecki ratusz.

Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnił, że utrudnienia mają związek prowadzoną od jakiegoś czasu rewitalizacją linii kolejowej nr 139 na odcinku Bielsko-Biała Lipnik - Wilkowice Bystra. Inwestycja ta obejmuje przebudowę peronów na stacjach: Bielsko-Biała Leszczyny i Wilkowice Bystra oraz na przystankach Bielsko-Biała Lipnik i Bielsko-Biała Mikuszowice.

- Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury - wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji i przystanków osobowych. Realizacja projektu nawet dwukrotnie zwiększy prędkość pociągów na tym odcinku - do 120 km na godz., w miejscach gdzie obecnie jest 50 - 70 km na godz. Wymiana 16 km torów, 16 rozjazdów oraz kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej zapewnią sprawny przejazd pociągów - wylicza Karniewski.

Prace przewidują także naprawę 29 obiektów inżynieryjnych(m.in. wiadukty, mosty i przepusty ). Zakończenie robót na odcinku Bielsko-Biała Lipnik - Wilkowice Bystra planowane jest w październiku 2018 r. Szacunkowy koszt tych prac to około 66 mln zł.

Ze względu na prowadzone prace podróżni korzystający z pociągów będą przewożeni autobusami na docinku Bielsko-Biała - Łodygowice, a nie jest wykluczone, że nawet do samego Żywca.

Jacek Drost

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.