Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

PKP: Pociągi wrócą na linię Leszno - Głogów. Po remoncie torów, stacji i po... dwunastu latach przerwy!

Czytaj dalej
Fot. Joanna Urbaniec
Grzegorz Okoński

PKP: Pociągi wrócą na linię Leszno - Głogów. Po remoncie torów, stacji i po... dwunastu latach przerwy!

Grzegorz Okoński

Pociągi pasażerskie na trasie Leszno – Głogów wrócą na trasę. Trzeba jeszcze wyremontować torowisko i cztery stacje kolejowe – ale powrót na linię, po dwunastu latach nieobecności na niej pociągów, nastąpi już pod koniec przyszłego roku.

Podpisano właśnie porozumienie między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a Gminą Miejską Głogów i Gminą Wschowa dotyczące współfinansowania remontu toru na linii kolejowej nr 14 między Lesznem a Głogowem.

- Przebudowa pozwoli na uruchomienie pociągów pasażerskich – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A..

- Podróżni zyskają sprawne połączenie w regionie oraz wygodną obsługę na peronach. Wymienione zostaną tory. Zmodernizowane perony na stacjach Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce i przystanku Głogówko będą wyposażone w nową nawierzchnię, oświetlenie, ławki i tablice informacyjne.

Wyremontowane będzie trzydzieści przejazdów kolejowo – drogowych, co zwiększy bezpieczeństwo jazdy. Kolej zapowiada, że po przebudowie linii pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/godz.

- Pierwsze prace, po wyłonieniu w przetargu wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych, mogą się rozpocząć jeszcze w 2018 r. - zapowiada Zbigniew Wolny. - Zakończenie inwestycji planowane jest na listopad 2019 r. Umożliwi to jazdę pociągów na trasie Głogów – Leszno od rozkładu 2019/2020.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 14 na odcinku Leszno – Głogów” będzie wykonywany w ramach zadania inwestycyjnego „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

Wartość wykonania dokumentacji i prac budowlanych oceniono na około 12 mln zł netto. Koszty podzielono tak, że gmina Głogów dofinansuje roboty w kwocie 2,5 mln zł netto, a gmina Wschowa - w kwocie 0,5 mln zł netto. Resztę tej kwoty wniosą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Głosu Wielkopolskiego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Głosu Wielkopolskiego
  • codzienne e-wydanie Głosu Wielkopolskiego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Grzegorz Okoński

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

świąteczna obniżka o 50%

Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej na pół roku!

100,00 200,00

Wyjątkowa świąteczna okazja! Tylko do 27 grudnia prenumerata cyfrowa na pół roku kosztuje aż o połowę mniej. Skorzystaj i ciesz się pełnym dostępem!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.