Marta Danielewicz

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?
Marta Danielewicz

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?

Katarzyna Ostojska
Raben Logistics Polska

Dla nas CSR to już nieodzowny element funkcjonowania firmy. Nie działamy w zamkniętej i odizolowanej od reszty świata przestrzeni. Mamy świadomość, że działania firmy wpływają na pracowników, klientów i partnerów oraz na nasze otoczenie i środowisko naturalne. Stąd nie tylko oferujemy na co dzień partnerską obsługę „z ludzką twarzą”, ale i realizujemy wypracowana przez lata strategię odpowiedzialności społecznej. Noblista w dziedzinie ekonomii - Milton Friedman twierdził, że „przedsiębiorstwo tak długo może kontynuować swoją działalność, jak długo społeczeństwo uważa, że jest mu ona potrzebna.” Staramy się wiec być potrzebnymi nie tylko w kwestiach biznesowych. Sądzę, że największym sukcesem jest wzrost świadomości znaczenia CSR, zarówno w samej firmie, jak i jej otoczeniu. Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie naszymi inicjatywami, w tym także akcjami wolontariatu. Mikołaje Biznesu to jeden ze sposobów wspierania społeczności lokalnych. Ponadto w tym przypadku poprzez aktywność sportową i udział w aukcji dziecięcych prac można pomóc potrzebującym, a to przecież bardzo ważne i to nie tylko w okresie okołoświątecznym. Jak przekonać do CSR inne firmy? Myślę, że najważniejsze jest wyznaczenie planu i kierunku CSR w danej firmie i uzyskanie odpowiedzi na pytania: co oznacza społeczna odpowiedzialność dla danej firmy oznacza? Jak wiąże się z działalnością biznesową w krótkim i długim okresie? Bez planu czy strategii trudniej o sprawność operacyjną i efektywność.

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?

Hubert Zobel
Wielkopolski Fundusz Rozwoju

Myślę, że pomaganie tam gdzie można i na ile można jest ważne dla każdego z nas jako człowieka. Mimo, że często nietrudno zgodzić się z wieloma zastrzeżeniami zarówno natury filozoficznej, jak i praktycznej jakie wzbudza filantropia, uważam, że tam gdzie w grę wchodzi los dzieci ta pomoc jest uzasadniona i konieczna. Zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z osobami znajdującymi się w trudnej sytuacji, których rodzice z różnych względów nie są w stanie zaspokoić ich potrzeb. Wtedy każdy powinien pomóc na tyle, na ile może. W przypadku firm które pomagają, sytuacja jest trochę inna. Taka pomoc to upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu, ale korzystają z tego wszyscy. Z jednej strony dla osób obdarowanych może to oznaczać poprawę losu, czasem rozwiązanie problemu. Z drugiej strony z punktu widzenia przedsiębiorstwa to inwestycja w wizerunek. Firma, która pomaga jest postrzegana jako bardziej wiarygodna, mająca lepszy stosunek do ludzi, nieskupiona wyłącznie na zarabianiu pieniędzy. Uważam, że podobna aktywność w miarę swoich możliwości powinna przejawiać się zwłaszcza w społecznościach, w których funkcjonujemy. W końcu to tu rozwijamy się, dlatego dzielenie się ma sens. Wielkopolski Fundusz Rozwoju jest dość młodą spółką, więc na razie nie mamy w tym zakresie wielu doświadczeń. Warto jednak wspomnieć iż w ramach społecznej odpowiedzialności spośród mnogości kartek świątecznych dostępnych na rynku wybraliśmy te wyprodukowane przez fundację wspierającą niepełnosprawnych. To już jakiś początek i na pewno nie koniec.

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?

Jowita Mytnik-Skała
Fundacja Veolia Polska

Społeczna odpowiedzialność biznesu powinna być fundamentem wielu firm i cieszę się, że grupa Veolia zauważyła i zaznacza tę potrzebę inicjując różnorodne działania w ramach CSR. Jeszcze jakiś czas temu niezauważalne lub niedoceniane było to, że nie funkcjonujemy w oderwanej rzeczywistości, zaś to, co robimy powinno budować kapitał w lokalnej społeczności. Bo to dzięki niej funkcjonujemy. Otoczenie jest dla nas bardzo ważne. Zależy nam, żeby otaczający nas świat był harmonijny na tyle, na ile możemy w tym kierunku działać. A możemy działać całkiem sporo. Chcemy wspierać współpracę między biznesem, samorządami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi, realizując jednocześnie założenia strategii społecznej odpowiedzialności grupy Veolia. Zależy nam na tym, aby rozumieć wyzwania miast, w których funkcjonujemy, a jednocześnie pragniemy angażować się w lokalne inicjatywy, sprawy społeczne i edukacyjne. A wszystko to oparte na partnerstwie i pod naszym hasłem „Współpraca w dobrym klimacie”. Zawsze mamy ambitne cele i stoi przed nami wiele wyzwań. W najbliższych latach na pewno będziemy skupiać się na tych gałęziach i aktywnościach, które realizowaliśmy do tej pory, współpracując z samorządami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi, na rzecz lokalnej społeczności i ochrony środowiska. Z takim zespołem, który mamy w fundacji i z tą społecznością, która wykształciła się w Veolii w ramach wolontariatu, jestem przekonana, że damy radę rozwijać się jeszcze bardziej.

--------------------------------------------

I ty możesz zostać "Mikołajem Biznesu"

Na początku stycznia „Głos Wielkopolski” wspólnie z nowo powstałym Centrum Sportu PLEK organizuje wydarzenie „Mikołaje Biznesu”, podczas którego wielkim sercem mogą wykazać się miłośnicy sztuki i amatorzy sportu. Dochód z wydarzenia zostanie przekazany Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobami Nowotworowymi w Poznaniu. Będą to m.in. pieniądze z aukcji prac dzieci - podopiecznych fundacji. Oprócz licytacji prac plastycznych odbędzie się mecz piłkarski. Drużyna „Głosu Wielkopolskiego” z przyjaciółmi zmierzy się na pełnowymiarowym boisku z zawodnikami „Mikołajów Biznesu”. Do tej drużyny można jeszcze dołączyć. Będzie ona składać się z zawodników wystawionych przez partnerów wydarzenia. Mecz zaplanowano na 8 stycznia.

Oni już zostali Mikołajami biznesu. Dołączycie?
Marta Danielewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.