Nie dla socjalnych... parkingów w Poznaniu

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Gdak
Mikołaj Woźniak

Nie dla socjalnych... parkingów w Poznaniu

Mikołaj Woźniak

Część mieszkańców chce ponownej dyskusji o strefie Tempo 30. - Nasze auta nie wyparują - twierdzą.

Konsultacje społeczne dotyczące wprowadzenia zmian na Starym Mieście nie zostały przeprowadzone zgodnie z przepisami - stwierdziła Julia Watzke, mieszkanka Starego Miasta, która jest jedną z ok. 560 osób, które podpisały się pod pismem skierowanym do prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka.

- Niedługo ma się rozpocząć uspokajanie ruchu wokół Starego Rynku, ale my nie wiemy, co ma być uspokajane. Wydaje się publiczne pieniądze na ulotki: „podsumowanie konsultacji społecznych”, a ich tak naprawdę jeszcze nie było

- zauważała Watzke.

Podczas środowego spotkania grupy mieszkańców z prezydentem dużo czasu poświęcono miejscom parkingowym. Oponenci zarzucają miastu, że zmiany są wprowadzane „od tyłu” i przed ich wprowadzeniem powinny być gotowe parkingi.

- W kolejnym etapie prac ludzie mieszkający na ul. Kościuszki mają przewidziany parking na... Dolnej Wildzie. To jest 900 metrów - zaznaczyła Watzke. I dodała, że nawet jeśli ktoś chce skorzystać z komunikacji miejskiej czy roweru, to jego auto nagle nie wyparuje.

- W Poznaniu samochodów jest zwyczajnie za dużo - odpowiadał Jacek Jaśkowiak. - Choćby na Ratajach widać, jak dużą przestrzeń one zajmują. Przyzwyczailiśmy się też do darmowego parkowania, a ludzie muszą zrozumieć, że trzeba za to ponieść koszty - dodał Jacek Jaśkowiak.

Przypomniał też, że parking pod pl. Wolności nadal w dużej części jest pusty, a co za tym idzie - inwestorzy niechętnie patrzą na budowę kolejnych. - Z jednej strony chcecie państwo remontów chodników, a z drugiej jeżdżą po nich samochody. Rozumiem wasze oczekiwania, ale tę przestrzeń ciężko zapełnić miejscami parkingowymi. A tak jak rozumiem budowę mieszkań socjalnych, tak socjalnych miejsc parkingowych - już nie do końca - kontrował prezydent.

Mieszkańcy przypomnieli, że według wyliczeń co tydzień 15 osób wyprowadza się ze Starego Miasta. Jacek Jaśkowiak stwierdził, że osoby te chcą mieszkać w lepszych warunkach, w spokoju, otoczeni zielenię. I przekonywał, że miasto dąży do tego, żeby takie miejsca w Poznaniu stworzyć, również dzięki strefie Tempo 30.

Protest mieszkańców Jeżyc. Złożyli wniosek na ręce prezydenta Poznania:

Swoje uwagi do rozbudowy strefy uspokojonego ruchu mieli też przedsiębiorcy. Boją się oni korków, jakie mogą wystąpić we wrześniu i październiku, a co za tym idzie - stracić stałych klientów.

- Od początku jesteśmy przeciwni zmianom w tej formie. Ale też wielokrotnie słyszeliśmy, że z naszym zdaniem nikt nie będzie się liczył, bo głos rady jest tylko opiniotwórczy - przypominał Marek Skrzypczak, mieszkaniec okolic placu Bernardyńskiego. Zaznaczył, że cieszy się, iż prezydent jest gotowy chwilowo odstąpić od zmian, by jeszcze raz je skonsultować.

Na to zareagował Jacek Jaśkowiak. - Jeśli nie chcą państwo zmian, a dalszej degradacji obszaru Starego Miasta, to trudno coś na to poradzić.

Mikołaj Woźniak

Piszę przede wszystkim o polityce - na bieżąco monitoruję pracę posłów i senatorów z Wielkopolski, a także to jakie projekty ustaw trafiają do Sejmu. Zajmuję się również drogami - przede wszystkim planami budowy nowych dróg ekspresowych i krajowych, z których będą mogli korzystać mieszkańcy Wielkopolski. Zdarza mi się pisać także teksty interwencyjne, opisywać ludzkie historie, czy problemy przyszłych mieszkańców z opóźnionymi inwestycjami deweloperskimi. Staram się być na bieżąco z tym co się dzieje i poszukiwać tematów z naprawdę różnych dziedzin. Z "Głosem" jestem związany od czerwca 2015 r., czyli tak naprawdę od momentu... skończenia liceum.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.