Bogna Kisiel

Na Grunwaldzkiej ścieżka rowerowa zaboli kierowców

W związku z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej na odcinku od Ułańskiej do Matejki trzeba będzie wyburzyć budynki, należące do dawnego kina Fot. Grzegorz Dembiński W związku z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej na odcinku od Ułańskiej do Matejki trzeba będzie wyburzyć budynki, należące do dawnego kina Olimpia
Bogna Kisiel

Do grudnia 2018 r. ma być gotowy projekt budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. Mają zyskać piesi i rowerzyści. Stracą kierowcy.

Likwidacja 170 miejsc parkingowych, w tym 67 przy Grunwaldzkiej oraz 103 przy Rycerskiej i Iłłakowiczówny to efekt planowanej budowy dróg rowerowy wzdłuż Grunwaldzkiej (od ronda Skubiszewskiego do skrzyżowania Bukowskiej i Roosevelta). Ale pojawią się też nowe chodniki i przejścia dla pieszych.

Za przygotowanie koncepcji odpowiada ZDM, za jej realizację spółka PIM, która w ubiegłym tygodniu ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy dróg rowerowych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Projekt ma być gotowy do grudnia 2018 r. Zostanie przebudowana nie tylko ul. Grunwaldzka, ale także Rycerska, Reymonta, Wyspiańskiego, Iłłakowiczówny i Szylinga. Oto kilka przykładów proponowanych rozwiązań.

Od Babimojskiej do Bolkowickiej po stronie północnej droga rowerowa ma przebiegać wzdłuż chodnika. Jedynie na długości ok. 40 metrów, by ominąć rurociąg i latarnię „wejdzie” na chodnik, który zostanie przesunięty o 1,5 metra. Natomiast po stronie południowej ścieżka będzie dwukierunkowa i poprowadzi po istniejącym chodniku. Zwężone zostaną pasy ruchu w kierunku centrum i zredukowana liczba miejsc parkingowych wzdłuż Grunwaldzkiej.

Zobacz też:

Poznań wyłącza sygnalizacje na kilku ruchliwych skrzyżowaniach

Źródło: TVN24/x-news

Na odcinku od Racławickiej do Grochowskiej po stronie południowej trzeba będzie wykupić działki od prywatnych właścicieli, by móc zrealizować plany rowerowe. Na Bolkowickiej chce się wprowadzić kontraruch rowerowy i równoległe miejsca postojowe na jezdni. Wzdłuż Grunwaldzkiej od Marszałkowskiej do Cześnikowskiej zostanie wyeliminowane parkowanie równoległe.

Przewiduje się likwidację wydzielonego pasa do skrętu w prawo z Grochowskiej w Grunwaldzką. Na odcinku od Słoneczej do Promienistej ma powstać nowy przystanek autobusowy, a znikną równoległe miejsca parkingowe. Na Rycerskiej rowerzyści pojadą w kierunku Marcelińskiej na zasadach ogólnych, a w kierunku Grunwaldzkiej z wykorzystaniem kontraruchu.

Na Iłłakowiczówny proponuje się jednokierunkowy ruch samochodowy w stronę Grunwaldzkiej, a ruch rowerowy ma się odbywać na zasadach ogólnych. Natomiast w kierunku Wyspiańskiego przewiduje się kontrapas rowerowy. Po wschodniej stronie tej ulicy wyznaczone zostaną równoległe miejsca postojowe na jezdni.

Na Szylinga ścieżka rowerowa ma powstać w kierunku Bukowskiej, a w stronę Grunwaldzkiej rowerzyści jeździliby na zasadach ogólnych. Planuje się zwężenie pasów ruchu.

W związku z budową ścieżki pieszo-rowerowej od Ułańskiej do Matejki konieczne będzie wyburzenie dwóch budynków, należących do dawnego kina Olimpia oraz korekta osi jezdni Grunwaldzkiej (przesunięcie w kierunku północnym).

Na odcinku między Matejki a Stolarską zaprojektowano ścieżkę pieszo-rowerową na istniejącym chodniku. Z kolei od Stolarskiej do Śniadeckich będzie biec dwukierunkowa ścieżka rowerowa, a sposób parkowania zmieni się z ukośnego na równoległy. Takie samo parkowanie będzie obowiązywać od Śniadeckich do Święcickiego.

Bogna Kisiel

Wszystko co dotyczy Poznania, czym żyją mieszkańcy jest mi bliskie. Pod lupę biorę decyzje władz, działalność miejskich spółek, instytucji, związków międzygminnych. Bacznie wsłuchuję się w głos poznaniaków i radnych. Od lat śledzę rozwój aglomeracji poznańskiej, działania podejmowane przez powiat poznański, szczególnie bacznie obserwuję gminę Czerwonak. Chętnie podejmuję tematy społeczne, historie ludzi zmagających się z przeciwnościami losu, pomysły młodych ludzi, które mogą zrewolucjonizować nasze życie. Interesują mnie rozwiązania komunikacyjne, problematyka zagospodarowania przestrzennego i gospodarki odpadami, bo jeśli w tych obszarach nie znajdziemy rozsądnych rozwiązań, to zapłacą za to przyszłe pokolenia.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.