Na dworcu w Czempiniu nie działa żadna z trzech wind

Czytaj dalej
Fot. Fakty Kościańskie
Andrzej Rajewicz

Na dworcu w Czempiniu nie działa żadna z trzech wind

Andrzej Rajewicz

Na dworcu w Czempiniu nie działa żadna z trzech wyremontowanych wind. Nie działa także ta najnowsza zamontowana w rozbudowanej części tunelu przy ul. Krańcowej. Problem zgłaszają mieszkańcy i pasażerowie. Windy nie działają od wielu dni.

W Czempiniu na dworcu wszystkie trzy windy nie działają. Do redakcji "Faktów Kościańskich" w tej sprawie zadzwonił czytelnik, który uważa, że to skandal.

- Po co było remontować dworzec i tunele, po co są te windy. To marnowanie pieniędzy. Jeżdżę codziennie do pracy do Poznania i powiem tak, te windy chyba nigdy nie działały. Ostatnio popsuła się także ta winda przy ul. Krańcowej. Niech gmina coś zrobi - mówi nasz czytelnik.

O problemie rozmawialiśmy z rzecznikiem PLK PKP. Na stacji Czempiń zanotowaliśmy usterkę wind. Po jej stwierdzeniu natychmiast wezwaliśmy do ich naprawy serwis techniczny. Prace w tym zakresie już się rozpoczęły. Windy zostaną uruchomione po usunięciu usterki, co ma nastąpić do końca tygodnia. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podróżnych regularnie sprawdzamy stan techniczny urządzeń. Jak wynika z naszych ustaleń, wcześniejsze unieruchomienie wind w Czempiniu było spowodowane dewastacją - informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.

O sprawę wind zapytaliśmy także urząd gminy, który o sprawie wielokrotnie informował PKP. - Trzeba podkreślić, że windy, które nie działają należą do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i to PKP ponosi odpowiedzialność za ich funkcjonowanie. Kierujemy do PKP prośby o podjęcie działań i przywrócenie wind do stanu używalności. Następnie PKP zgłasza awarie do firmy serwisującej. Owszem, rzeczona firma pojawiła się kilkukrotnie na dworcu w Czempiniu, jednak usterki nie zostały usunięte. Kontaktowaliśmy się w tej sprawie z PKP 22 maja - wyjaśnia burmistrz Konrad Malicki.

- Jeśli usterki wynikają z wad samych urządzeń, zaproponowaliśmy, by w ramach gwarancji zwrócić się do wykonawcy o ich całkowitą wymianę. Ponowiliśmy także apel o montaż monitoringu, celem ustalenia tożsamości sprawców ewentualnej dewastacji lub jej całkowitego uniknięcia. Nie podjęto żadnych działań, natomiast w odpowiedzi PKP poinformowało, że powodem nieprawidłowego działania wind jest zarówno dewastacja przez osoby postronne, jak również wady techniczne, a obowiązująca gwarancja nie obejmuje likwidacji usterek związanych z dewastacją. Zostaliśmy poinformowani, że nie ma możliwości wymiany całego dźwigu osobowego i że planowany jest montaż monitoringu wizyjnego na terenie całej sieci kolejowej. PKP zapewnia, że na bieżąco monituje sprawę przywrócenia do pełnej sprawności wind znajdujących się na terenie stacji Czempiń. My natomiast dołożymy wszelkich starań, by zaistniałe niedogodności wyeliminować i doprowadzić do stanu, gdy windy należące do PKP będą działały równie sprawnie jak te należące do gminy Czempiń - dodaje.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Głosu Wielkopolskiego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Głosu Wielkopolskiego
  • codzienne e-wydanie Głosu Wielkopolskiego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Andrzej Rajewicz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.