Koniec reklamowego chaosu na Piątkowie. Rada osiedla i spółdzielnia zapowiadają wielkie porządki

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Dembiński
Błażej Dąbkowski

Koniec reklamowego chaosu na Piątkowie. Rada osiedla i spółdzielnia zapowiadają wielkie porządki

Błażej Dąbkowski

Spółdzielcza Rada Osiedla Bolesława Śmiałego zamierza jeszcze w lutym przyjąć wniosek, który ukróci reklamowy chaos. Z kolei na os. Sobieskiego w najbliższych dniach rozpocznie się inwentaryzacja nośników reklamowych.

Radni ze spółdzielczej Rady Osiedla Bolesława Śmiałego o miejscach oraz kosztach związanych z usytuowaniem reklam dyskutują już od ubiegłego roku.

– W stosunku do części reklam zachodziło podejrzenie samowoli reklamowej. Niestety cały proces jest bardzo żmudny, bowiem Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa nie przeprowadzała ich inwentaryzacji

– przyznaje Piotr Derbis, spółdzielczy radny.

Zdaniem mieszkańców największy chaos reklamowy można zobaczyć m.in. przy wyjeździe z ul. Wachowiaka na ul. Umultowską. Dlatego radni proponują, by w tym miejscu, a także na ul. Wiechowicza na wysokości bloku nr 17 postawiono estetyczne pylony.

– Zdajemy sobie sprawę, że najpierw w Poznaniu radni miejscy muszą przyjąć tzw. uchwałę krajobrazową. Nie nastąpi to szybciej niż w połowie roku, ale już w tej chwili warto się przygotować – podkreśla P. Derbis.

We wniosku skierowanym do prezydium osiedla oprócz propozycji lokalizacji pylonów pojawia się także zobowiązanie do wykonania kosztorysu opłat za korzystanie z nośnika, czy wskazania podmiotów, które miałyby się na nich reklamować. Wniosek ma być rozpatrywany i głosowany przez spółdzielczą radę jeszcze w lutym.

Reklamy na Piątkowie. Będzie inwentaryzacja

Również w tym miesiącu Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa zamierza rozpocząć inwentaryzację nośników reklamowych, znajdujących się na os. Jana III Sobieskiego. To przede wszystkim efekt starań poznańskiego społecznika i radnego osiedlowego Tomasza Hejny, który który na Facebooku prowadzi profile Stary Poznań i Gemela Poznańska.

– To moje osiedle, dlatego od dawna raził mnie ten reklamowy syf. Musimy w końcu ujednolicić reklamy, i nie chodzi tylko o estetykę, ale także bezpieczeństwo. Część z nośników zasłania bowiem wyjazdy z dróg osiedlowych

– tłumaczy T. Hejna.

W ubiegłym tygodniu doszło do spotkania przedstawiciela spółdzielni, Wydziału Gospodarki Nieruchomościami oraz Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta. – Nie chcemy czekać na uchwałę krajobrazową, dlatego już teraz zabieramy się inwentaryzację. Kiedy uda się nam ją zakończyć, przystąpimy do rozmów z właścicielami nośników, pokazując im katalog nowych obiektów, na których będą mogli się reklamować – tłumaczy Michał Tokłowicz, wiceprezes PSM.

PINB kontroluje reklamy w Poznaniu

W 2019 r. inspektorzy poznańskiego nadzoru budowlanego skontrolowali 164 nośniki reklam. Wśród nich zdecydowaną większość stanowiły wolnostojące, świetlne lub podświetlane tablice, zwykle zamontowane na żelbetowych słupach. Łącznie skontrolowano 140 tego typu budowli. Ponadto sprawdzono legalność 15 banerów zainstalowanych na ogrodzeniach oraz 4 wielkoformatowych banerów i 5 tablic reklamowych zamontowanych na budynkach. Konsekwencją kontroli było wszczęcie 164 postępowań, spośród których część już zakończono.

W ubiegłym roku doprowadzono do rozbiórki 36 samowolnie wykonanych nośników reklamowych, w tym: 26 nośników wolnostojących, 9 banerów zainstalowanych na ogrodzeniach i jednej tablicy reklamowej zamontowanej na budynku. W wyniku 13 kolejnych zakończonych już postępowań stwierdzono legalność 11 wolnostojących nośników oraz dwóch tablic reklamowych zamontowanych na elewacjach budynków.

Błażej Dąbkowski

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

31 węzłowy Burke

Jeden Hejna robi więcej niż tabuny urzędników. On robi to za darmo a oni zero działań i biorą grube bejmy. Panie prezydencie, to wywal pan urzędasów i zatrudnij Hejnę. To oczywiste rozwiązanie.31

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.