Kluby sportowe z Mielca wypracowują milionowe ekwiwalenty reklamowe

Czytaj dalej
Fot. K_kapica_afk
Kuba Zegarliński

Kluby sportowe z Mielca wypracowują milionowe ekwiwalenty reklamowe

Kuba Zegarliński

Stal Mielec znów bije marketingowe rekordy. Ekwiwalenty reklamowe klubu tylko za dwa miesiące osiągnęły kwotę kilkunastu milionów złotych.

Nie od dziś wiadomo, że do uprawiania sportu na wysokim poziomie potrzebne są odpowiednie środki finansowe. Bez nich ciężko o sukces i rywalizację z innymi. A o sponsorów, którzy chcieliby wyłożyć swoje pieniądze na działalność klubów sportowych, wcale nie jest łatwo. Aby ich przyciągnąć, należy im przedstawić konkretną korzyść. Taką korzyścią jest np. wypracowanie ekwiwalentu reklamowego. W Mielcu kluby piłki ręcznej i nożnej w kończącym sezonie mogą się pochwalić sporymi sukcesami w tej dziedzinie.

Piłkarze biją rekordy

Występująca w Nice 1 lidze piłkarskiej FKS Stal Mielec, sezon 2016/17 musi zaliczyć do bardzo udanych. Nie chodzi tu tylko o wyczyny piłkarzy, którzy w bardzo dobrym stylu zapewnili sobie utrzymanie na zapleczu ekstraklasy, ale również o to, co udało się wypracować w skali marketingowo-reklamowej. Tutaj działacze Stali stanęli na wysokości zadania.

Z raportów przygotowanych przez Instytut Monitoringu Mediów wynika, że Stal jest w czołówce najbardziej medialnych klubów na zapleczu ekstraklasy. Tylko w miesiącach marcu i kwietniu, mielecki pierwszoligowiec wypracował dla swoich sponsorów ekwiwalent reklamowy wynoszący prawie 15 milionów złotych.

Z promocji, jaką dają występy Stali w Nice 1 lidze, najbardziej korzysta miasto Mielec - to oczywiste, nazwa miasta znajduje się w nazwie klubu. Zadowoleni powinni być również inni sponsorzy: PGE, LHS i PZL Mielec - ich reklamy były wyświetlane podczas transmisji z domowych meczów Stali pokazywanych w Polsacie Sport. Średnia oglądalność takiej transmisji wynosi ok. 100 tys. widzów.

Wyniki badań Instytutu Monitoringu Mediów potwierdzają też badania prowadzone przez agencję Press Service Monitoring Mediów, która także bada medialność polskiej klubów piłkarskich. W styczniu 2017 roku umieściła Stal na 6. pozycji w lidze, w lutym na 5. miejscu, w marcu na 4. lokacie w Nice 1 Lidze. Stal w takich zestawieniach okazuje się lepsza np. od klubów z Tychów, Nowego Sącza czy Olsztyna.

SPR Stal Mielec również nie próżnuje

Od tego sezonu PGNiG Superliga jest w pełni profesjonalnymi, zawodowymi rozgrywkami. W Superlidze występuje 14 najlepszych zespołów w Polsce - w tym elitarnym gronie znajduje się SPR Stal Mielec. Głównym celem nowych władz ligi było poprawa jakości marketingowej rozgrywek. Po części udało się to dzięki umowie z nowym telewizyjnym partnerem - Canal +. Na antenie tej stacji również kilkukrotnie pokazano mecze SPR Stali, w tym dwa spotkania transmitowane z Mielca, również mecz o “Dziką kartę”.

To z pewnością pozytywnie wpłynęło na medialność mieleckiego klubu, choć ekwiwalent reklamowy jaki z tego tytułu udało się wypracować nie jest znany. W tym sezonie klub nie zamówił badań, ponieważ nie był do tego zobligowany przez sponsorów. W zeszłym sezonie, gdy SPR Stal takie badania zamówiła, okazało się, że udało wypracować ponad 15 milionów złotych. W tym sezonie ta kwota z pewnością byłaby podobna.

Patrząc na te statystyki można stwierdzić , że Mielec z pewnością stał się atrakcją dla reklamodawców.

Kuba Zegarliński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.