Anastazja Bezduszna

Jak prawidłowo przechowywać wędliny kupione w sklepie?

Jak prawidłowo przechowywać wędliny kupione w sklepie? Fot. 123rf
Anastazja Bezduszna

Podstawą zdrowego odżywiania są przemyślane zakupy. Taką zasadą powinniśmy się kierować również przy wyborze i kupnie wędliny.

Najdłużej zachowują świeżość te wędliny, które są suszone, podsuszane i wędzone oraz sprzedawane w naturalnych osłonkach. Jeżeli decydujemy się na wędlinę w plasterkach, trzeba pamiętać, aby zaopatrzyć się w taką ilość, jaką zdołamy zjeść w ciągu najbliższych dni. Paczkowane produkty będą nadawać się do spożycia w ciągu dwóch dni od otwarcia.

Jeśli jednak planujemy zaopatrzyć się w większą ilość wędliny, warto zdecydować się na tę w jednym kawałku - zachowa ona świeżość znacznie dłużej.

Optymalną temperaturą dla wszystkich wyrobów wędliniarskich jest od 0 do 6 stopni. Co więcej, dobrym nawykiem jest opakowywanie wędliny spożywanej na bieżąco w pergamin, który zapewnia produktowi świeżość dzięki dostępowi powietrza.

Folia aluminiowa sprawdza się jedynie krótkoterminowo - odcina zupełnie kontakt z powietrzem, czego rezultatem może być powstawanie pleśni.

Anastazja Bezduszna

Wiedza daje wolność – tak brzmi moja dewiza życiowa. Wierzę w połączenie dziennikarstwa „starej szkoły” - szukania informacji w wielu źródłach i dokładnego ich sprawdzania z nowoczesnymi technologiami, dlatego chętnie po nie sięgam. Film lub galeria nie zastąpi solidnie napisanego tekstu, ale może go wzbogacić, a obraz czasem bardziej przemówi do wyobraźni.

Interesuje mnie wszystko to co składa się na codzienność: sprawy konsumenckie, ekologia na co dzień, zero waste. Bliskie są mi także tematy edukacyjne, zwłaszcza dotyczące szkolnictwa wyższego oraz te związane ze zdrowiem Wielkopolan.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.