"Halloween to fast-food kulturowy". Co kościół mówi o Halloween?

Czytaj dalej
Fot. Waldemar Wylegalski
Cezary Hurysz

"Halloween to fast-food kulturowy". Co kościół mówi o Halloween?

Cezary Hurysz

Zbliża się Halloween, hucznie obchodzone przez dzieci i młodzież. Jak do tego zwyczaju o amerykańskich korzeniach podchodzi Kościół katolicki? Rozmawiamy o tym z księdzem Adamem Pawłowskim, wikariuszem parafii św. Jana Vianneya.

Kościół wielokrotnie krytykował Halloween. Czy nadal tak jest?

Nic się nie zmieniło. 1 listopada przeżywamy dzień wszystkich świętych. Wtedy myślimy o zmarłych z naszych rodzin i o śmierci. To szczególny czas, ponieważ pomaga nam zachować tzw. life-balance. Są dni, w których się cieszymy, ale też takie, w których ogarnia nas smutek i zaduma. A Halloween to taki kulturowy fast-food. Zarabiają na nim kina, restauracje czy kluby. Wypełnia czas na płytkim poziomie i banalizuje śmierć.

Czy zdaniem kościoła Halloween to realny problem w Polsce?

Na szczęście widać, że to w Polsce "nie chwyciło". Większość zaczyna sceptycznie patrzeć na Halloween. Ludzie podchodzą do tego zwyczaju jako coś obcego naszej kulturze.

A jednak niektórzy biorą udział w tym zwyczaju.

Głównie dzieci i młodzież. Często też osoby mające problem z wiarą nie idą na cmentarze. Szukają więc sobie alternatywy na spędzenie tego czasu.

Czy udział w takiej zabawie to grzech? Jak Kościół chce się przeciwstawić Halloween? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 46% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Cezary Hurysz

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gloswielkopolski.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.